Ὁ κοινωνικὸ-οἰκονομικὸς ἀλγόριθμος ἀναπτύσσεται ἤδη
Ἦταν τὸ 2016 ὅταν ὁ κολοσσὸς τῆς κοινωνικῆς δικτύωσης κατέθεσε αἴτηση γιὰ νὰ πατεντάρει ἕνα νέο σύστημα ποὺ μὲ τὴ βοήθεια ἀλγόριθμου τεχνητῆς νοημοσύνης θὰ καθορίζει τὴν οἰκονομικὴ κατάσταση τοῦ χρήστη. Τὸ θέμα ἦρθε στὴ δημοσιότητα βέβαια πολὺ πρόσφατα καὶ μάθαμε πὼς τὸ Facebook ἀναλύει τὶς ἀπαντήσεις ποὺ δίνουν οἱ χρῆστες σὲ συγκεκριμένες ἐρωτήσεις, τὴν ἴδια ὥρα ποὺ μαζεύει πληροφορίες ἀπὸ τὴν online δράση μας. Κι αὐτὸ γιὰ νὰ μᾶς κατατάξει σὲ τρεῖς διακριτὲς κατηγορίες: ἐργατικὴ τάξη, μεσαία τάξη καὶ ἄρχουσα τάξη.
«Τὸ online σύστημα χρησιμοποιεῖ κατηγορίες ὥστε νὰ προβλέψει τὴν κοινωνικὸ-οἰκονομικὴ κατηγορία τῶν χρηστῶν», λέει...
η αἴτηση γιὰ τὸ δίπλωμα εὑρεσιτεχνίας. Αὐτὲς οἱ κατηγορίες περιλαμβάνουν δημογραφικὰ στοιχεῖα καὶ στατιστικὰ ἐργαλεῖα, ξεψαχνίζουν ὅμως καὶ τὴν ἠλεκτρονική μας δράση, κοιτώντας ἀκόμα καὶ τὰ μοντέλα τῶν συσκευῶν μας, τὴ χρήση ποὺ κάνουμε στὸ ἴντερνετ, πόσο ταξιδεύουμε, ἂν ἔχουμε σπουδάσει καὶ ἄλλους «κοινωνικὸ-οἰκονομικοὺς παράγοντες».
Γιατί θέλει ὅμως τὸ Facebook νὰ ξέρει πόσα βγάζουν τὰ δισεκατομμύρια τῶν χρηστῶν του; Ἡ στρατηγικὴ στοχεύει ἐξάλλου ἀκριβῶς σὲ αὐτό, μόνο ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ ρωτήσει εὐθέως, καθὼς ἡ κριτικὴ γιὰ τὸ γεγονὸς ὅτι χώνει τὴ μύτη του παντοῦ ὁλοένα καὶ γιγαντώνεται.
Ὅπως ὑποδεικνύουν ἀναλυτὲς ποὺ ξέρουν, ὅλα ἔχουν νὰ κάνουν μὲ τὴ διαφήμιση καὶ τὴν ἀποτελεσματικότερη διαχείριση τῶν καταναλωτικῶν συνηθειῶν τοῦ κόσμου. Καὶ καθὼς πολλοὶ καυτηρίασαν τὸν νέο ἀλγόριθμο τοῦ Facebook, ἐκπρόσωπος τῆς ἐταιρίας σχολίασε μὲ νόημα: «Ἀναζητοῦμε συχνὰ πατέντες γιὰ τεχνολογίες ποὺ δὲν ἐφαρμόζουμε τελικὰ καὶ οἱ πατέντες δὲν πρέπει νὰ λειτουργοῦν ὡς δεῖκτες γιὰ τὰ μελλοντικὰ σχέδιά μας»…
newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου