Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Η χάρη


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Μήπως πρέπει να δοκιμάσει κανείς τη χάρη για να δει τί χάνει όταν την εμποδίζει; Μόνον έτσι θα μισήσει τα εμπόδια που δεν αφήνουν τη χάρη να έρθει στην καρδιά του.Ίσως μετά από αυτό για τίποτε άλλο δεν θα προσεύχεται πια με τόση θέρμη.
Η προσευχή για τη Θεία Χάρη καλύπτει όλες τις άλλες προσευχές.Τί άλλο να ζητήσουμε από το Θεό, όταν νιώθουμε την παρουσία της χάρης Του μέσα στην ψυχή μας. Αυτή μας δίδει ό,τι χρειαζόμαστε.
Μην εμποδίζεις τη χάρη να ρθεί στην καρδιά σου. Αυτά τα λόγια μου επαναλάμβανε συχνά ο πνευματικός μου εδώ και πολλά χρόνια. Φυσικά δεν ήμουν σε θέση να εκτιμήσω την αξία της συμβουλής του ,ούτε τον ίδιο.Δεν θα φυλάξουμε την ομορφιά, την καλοσύνη, την ελευθερία, αν δεν νιώσουμε τη χαρά της ομορφιάς, της καλοσύνης, της ελευθερίας και κάθε άλλης αρετής.Το ίδιο και με τη χάρη. Ο πνευματικός μου μιλούσε από την εμπειρία του και μόνο κάποιος που θα είχε την ίδια εμπειρία θα μπορούσε να κατανοήσει το νόημα των λόγων του.
Ωστόσο ποτέ δεν άφησα να φανεί ότι δεν με νοιάζει η χάρη και ότι δεν ήθελα να προσπαθήσω να διώξω τα εμπόδια που την κρατούσαν μακριά από μένα. Ίσως με τη διορατικότητά του ο Γέροντας έβλεπε σε μένα κάποια αγαθή προαίρεση τουλάχιστον.
Είναι αλήθεια ότι είχα κάποιες εμπειρίες, όπως όλοι μας, με τη διαφορά ότι εγώ τις πρόσεχα. Είχα μάθε από μικρός να χαίρομαι την ομορφιά, την καλοσύνη, τη συμπόνια. Ήταν ένας ολόκληρος κόσμος μυστικός για μένα, που όταν τον έβλεπα χαιρόμουν, κι όταν δεν υπήρχε ένιωθα βαθιά λυπημένος. Είχα εμπιστοσύνη στους ανθρώπους που ήταν καλοί, ευγενικοί, ήσυχοι, χαρούμενοι. Οι άλλοι μου προκαλούσαν φόβο.
Κάποτε αναρωτήθηκα πόσο αγαπώ τον γλυκύτατο Ιησού κι ένιωσα να τον αγαπώ όσο τα πιο αγαπημένα μου πρόσωπα χιλιάδες φορές περισσότερο.Η σύνδεσή μου αυτή της αγάπης του Ιησού με την αγάπη μου για τα προσφιλή μου πρόσωπα έφερε μια άλλη σύνδεση. Συνειδητοποίησα πως ό,τι εμποδίζει την αίσθηση της παρουσίας του Ιησού στην καρδιά μου, εμποδίζει και την αίσθηση της παρουσίας των αγαπημένων μου προσώπων. Η αμαρτία με αποξένωνε απ΄ το Θεό, αλλά κι από τα αγαπημένα μου πρόσωπα και με έκανε να βιώνω μια πρωτόγνωρη μοναξιά που δεν μπορούσα να τη θεραπεύσω με τίποτα.
Η Εντολή να μην κοιτάζουμε μια γυναίκα με επιθυμία είναι γιατί η επιθυμία μεταβάλλει τη γυναίκα αυτή από πραγματικό άνθρωπο σε είδωλο. Αν σκεφθεί κανείς τις επιθυμίες που δημιουργούνται κάθε στιγμή, θα δει πως δε ζει στην πραγματικότητα, αλλά σ΄ ένα φανταστικό κόσμο, όπου κυριαρχεί το πάθος και η ταραχή που διώχνει τη χάρη από την καρδιά του ανθρώπου.

 Πηγή: http://moschoblog.blogspot.com/2011/08/blog-post_26.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου