Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Διευκρινήσεις σχετικά με αποφάσεις ΣτΕ για τη Δημόσια Διοίκηση.

 Οκτώβριος 2, 2019

ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κ. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ
Σχετικά με πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, με όση εμπειρία υπάρχει,  παραθέτουμε προς κάθε ενδιαφερόμενο συνοπτικά τα παρακάτω:
1.      Οι αποφάσεις του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) γενικά και ειδικά είναι τελεσίδικες και άμεσα εκτελεστές από όλους του πολίτες του κράτους και από τη δημόσια διοίκηση αυτού.
2.     Διευθυντές και υπάλληλοι δημόσιας διοίκησης που επιμένουν να διδάσκουν ή να εφαρμόζουν πρόγραμμα που κρίθηκε από αλλεπάλληλες αποφάσεις ΣτΕ προδήλως αντισυνταγματικό ή και επικίνδυνο για τον ψυχικό κόσμο αυτών που απευθύνεται, έχουν πειθαρχικές σίγουρα αλλά ίσως και ποινικές ευθύνες.
3.     Δεν χρειάζεται να αναμένεται καμία διευκρίνιση από αρμόδιο υπουργείο για απόφαση ΣτΕ που ακυρώνει πρόγραμμα που ήδη τρέχει, η οποία και να γίνει, είναι μονόδρομος να ανακοινώνει απλά το ισχύον, ότι δηλαδή ακυρώνεται άμεσα.
4.     Πρόγραμμα δημόσιας διοίκησης που εφαρμόζεται οπουδήποτε ή βιβλίο ή φάκελος που διδάσκονται, ή ό,τι άλλο και κρίνονται από ΣτΕ αντισυνταγματικά, είναι ως μηδέποτε εκδοθέν και συνεπώς με την έκδοση της αποφάσεως επανέρχεται αυτομάτως το προηγούμενο έως ότου εκπονηθεί νέο συμβατό με την Απόφαση.

5.     Η διαδικασία αντίδρασης σε περίπτωση αδρανείας της πολιτείας, ξεκινά με έγγραφο αίτημα του πολίτη που θίγεται προς τη διεύθυνση της δημόσιας υπηρεσίας, ζητώντας τους λόγους που εφαρμόζεται ακόμη το ακυρωθέν πρόγραμμα, με επισυναπτόμενη την Απόφαση και λαμβάνοντας πρωτοκολλημένο αντίγραφο. Υποχρεούνται εντός συγκεκριμένης χρονικής προθεσμίας που ορίζει ο νόμος να του απαντήσουν εγγράφως.
6.     Επιπρόσθετα, μαζί με τους λόγους που αρνείται το πρόγραμμα, επιστρέφει το δοθέν υλικό με συστημένο φάκελο στο αρμόδιο υπουργείο στην Αθήνα και όχι στην τοπική υπηρεσία. Τούτο, έχει αμεσότερο αποτέλεσμα.
7.     Ο υπαλληλικός κώδικας των δημοσίων υπαλλήλων υποχρεώνει κάθε υπάλληλο να εφαρμόζει γραπτή ή προφορική εντολή από ανώτερό του ιεραρχικά που ο πρώτος θεωρεί παράνομη και να αναφερθεί μετά γραπτώς και αρμοδίως. Σε όλα πλην των αντισυνταγματικών. Εκεί, δεν πειθαρχεί. Άλλως, έχει κυρώσεις. Κατ’ αναλογία, για όσους γνωρίζουν θεολογικά θέματα, μνημονεύουν πάντοτε οι ιερείς τον οικείο επίσκοπο ό,τι κακό κι αν έχει κάνει, περιμένοντας αναφερόμενοι συνοδική απόφαση πλην της δημόσιας κήρυξης κατεγνωσμένης αίρεσης.
8.     Δεν ζητείται απαλλαγή από το πρόγραμμα, πόσο μάλλον αν δεν προβλέπεται από τον νόμο, αλλά άμεση κατάργησή του.
9.     Αν η απάντηση που θα πάρει είναι αρνητική, σε συνεργασία με έμπειρο δικηγόρο, έχει το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να καταθέσει κατά του διευθυντού της υπηρεσίας και του υπευθύνου του προγράμματος μηνυτήρια αναφορά, με κοινοποίηση στην προϊσταμένη τους αρχή, ζητώντας αιτιολογημένα τη δίωξή τους. Αυτό όμως οικονομικά κοστίζει και καλό θα ήταν να γίνεται  συλλογικά από συλλόγους, σωματεία κλπ.
10. Από την εμπειρία μας λέμε, ότι μερικές δεκάδες παρόμοιες προσφυγές συνειδητοποιημένων πολιτών αν γίνουν, σε ελάχιστο χρόνο τα παράνομα προγράμματα καταργούνται. Ο καθένας ας επιλέγει είτε τη μείζονα της νομικής προσφυγής αντίδραση είτε την ελάσσονα της επιστροφής του υλικού. Δεν δικαιολογείται όμως καθόλου η απάθεια.
11.   Υπάρχει και η λανθασμένη πρόθεση κάποιων υπαλλήλων προς δήθεν αποφυγή συγκρούσεων, να εφαρμόζουν αντισυνταγματικό επικίνδυνο πρόγραμμα είτε ως βιωματικά εργαστήρια είτε σε κοινωνικά φόρα κλπ, επιλέγοντας από αντίστοιχους φακέλους κατά την κρίση τους μόνο τα συνταγματικά θέματα. Προσοχή! Το πρόγραμμα αν είναι ακυρωμένο καθ’ ολοκληρίαν και όχι κατ’ επιλογήν, αποσύρεται άμεσα και αυτούσιο. Διαφορετικά, και η απλή πρόσβαση σε αυτό μπορεί να ενέχει  απρόβλεπτους κινδύνους. Αν αναφέρεται σε ανηλίκους που εκ των πραγμάτων παραμένουν απροστάτευτοι, ακόμη χειρότερα.
12. «Κρυφά σχολειά» δεν χωράνε όσο είναι εν ισχύ Σύνταγμα που δεν έχει αναθεωρηθεί ως προς τα επίμαχα άρθρα και συνεπώς προστατεύει τον πολίτη. Εφαρμόζεται το προηγούμενο πρόγραμμα όπως προαναφέρθηκε, ακόμη και με «πρόχειρα τετράδια». Άλλωστε τούτο προβλέπεται.   
13.  Αν αναθεωρηθούν ή καταργηθούν συνταγματικά τα άρθρα μιας Απόφασης, κάτι που πιθανότατα κύκλοι αντιδραστικοί ίσως θελήσουν να επιδιώξουν μελλοντικά εάν δεν υπάρχει συλλογική και μαζική εγρήγορση και αντίδραση, τότε αντιστρόφως υπάρχει ο κίνδυνος σε μελλοντική απόφαση του ιδίου του ΣτΕ αφού εφαρμόζει Σύνταγμα, από νυν διώκτης ο πολίτης να μετατραπεί πλέον σε διωκόμενο.
14. Έχει τεράστια σημασία η αντίδραση σε αντισυνταγματική παραβατικότητα της πολιτείας σε θεμελιώδη και δη αναφαίρετα πνευματικά δικαιώματα μιας φυλής που θέλει να έχει συνέχεια και παράδοση διότι αυτή γίνεται κυρίως μόνο κατ’ έγκλιση και σπανίως αυτεπάγγελτα για συγκεκριμένα αδικήματα.
15.  Αν τελικά κατορθώσουν με συνταγματικές αναθεωρήσεις να τα καταστρατηγήσουν νομιμοφανώς, πέρα από το άρθρο 120, τότε ναι, με στρατηγική κάνουμε Κρυφό Σχολειό.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου