Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022

Ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής προσέφερε κακή- κάκιστη υπηρεσία στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο…

 


Ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής προσέφερε κακή- κάκιστη υπηρεσία στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο…

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα

Πρόσφατα δημοσιεύθηκε άρθρο του π. Ιωάννη Χρυσαυγή, διακόνου και διακεκριμένου Θεολόγου στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής,σχετικά με το μυστήριο του βαπτίσματος που τέλεσε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος στην Ελλάδα.

Πριν σχολιάσουμε το κείμενο του π. Ιωάννη, θα ήθελα να σας δώσω δύο πληροφορίες. Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην αμερικάνικη ιστοσελίδα ReligionNewsService–RNS(υπηρεσία θρησκευτικών ειδήσεων), η οποία είναι μια ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική πηγή παγκοσμίων ειδήσεων για την θρησκεία, τον πολιτισμό κλπ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το RNS -σύμφωνα με το Καθολικό Πρακτορείο Ειδήσεων CNA– έχει λάβει το 2015 επιχορήγηση 120.000 δολαρίων από το ίδρυμα Arcus, μια οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κυρίως των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ. Και από άλλα παρεμφερή ιδρύματα και οργανώσεις. Λεπτομέρεια; Ίσως.Αλλά προφανώς αρκούντως ερμηνευτική του ρόλου που διαδραματίζει το RNS. Και όπως φαίνεται ο σκοπός αγιάζει τα μέσα!

Δεύτερο στοιχείο που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής είναι διάκονος της Αρχιεπισκοπής Αμερικής και μάλιστα ο Πατριάρχης του έχει απονείμει το οφφίκιο του Αρχιδιακόνου της ΜΧΕ και ήταν ο Εκπρόσωπος Τύπου της Μεγάλης Συνόδου στο Κολυμπάρι της Κρήτης. Το πως και το γιατί δεν το κρίνουνε εμείς αλλά εκ του αποτελέσματος κάθε ενέργειας κρίνονται όλα! Παράλληλα ο Ιωάννης είναι έμμισθος θεολογικός σύμβουλος του Αρχιεπισκόπου Αμερικής και βεβαίως σε πολλά θέματα το δεξί χέρι αυτού.Και ως δεξί χέρι του ένιωσε την ανάγκη να γίνει συνήγορος υπεράσπισης του Ελπιδοφόρου και να βγει προς τα έξω και να δώσει απαντήσεις για το θέμα που σκανδάλισε τους πιστούς στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.

Βεβαίως το άρθρο του π. Ιωάννη Χρυσαυγή είναι στοχευμένο και μεθοδευμένο. Όμως όφειλε ο π. Ιωάννης, ο οποίος δεν στερείται περγαμηνών των θεολογικών γραμμάτων, να γνωρίζει βασικές αρχές της Πίστεώς μας και να μην τις υποτιμά ή να τις αποκρύπτει στην προσπάθεια του να παρουσιάσει το μαύρο ως άσπρο ή για να βγάλει λάδι τον άμεσο προϊστάμενο του Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο. Ο π. Ιωάννης γνωρίζει ότι η πίστη μας είναι διαχρονική, διότι διαχρονικός είναι ο Αρχηγός της Ιησούς Χριστός. «Ο Χριστός χθες και σήμερον και αυτός εις τους αιώνας».Δεν είναι αλά καρτ και δεν προσαρμόζεται στα κελεύσματα της κάθε εποχής και στις δημόσιες σχέσεις του κάθε φιλόδοξου ιερωμένου.

Γράφει ο π. Ιωάννης ότι «υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα για τα οποία οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν αισθάνονται άνετα να τα ανοίξουν και το πλέον κορυφαίο ανάμεσα σ’ αυτά είναι η ομοφυλοφιλία». Τι μας λέτε πάτερ μου! Σοβαρά; Βρίσκετε το θάρρος να μας πείτε ότι η Εκκλησία πρέπει να ανοίξει το θέμα της ομοφυλοφιλίας και να το συζητήσει αλλά δεν μας λέει κουβέντα για την κοροϊδία και την παραπληροφόρηση που έκανε ο Ελπιδοφόρος στον Μητροπολίτη Γλυφάδας για να πετύχει τον στόχο του. Τέτοιου είδους απρέπειες δεν θα πρέπει να τις συζητήσουμε στην Εκκλησία ακριβώς για να μην επαναλαμβάνονται; Ή σε έναν Αρχιεπίσκοπο Αμερικής και μάλιστα τον Ελπιδοφόρο ισχύουν άλλα μέτρα και σταθμά;

Οι Χριστιανοί π. Ιωάννη δεν έχουν πρόβλημα με το θέμα αυτό όπως το αποκαλείτε.Κάθε άλλο. Και γνωρίζουν πως το «θέμα» αυτό βαρύνει και πολλούς εκ των ιερωμένων μας! Ή μήπως εσείς δεν το γνωρίζετε; Αλλά ο λαός μας, αυτός «ο μικρός ο μέγας λαός» τους ανέχεται και τους συγχωρεί. Αρκεί να μην προκαλούν και να μην εκτίθενται!

Ωστόσο ο Απ. Παύλος και οι Άγιοι Πατέρες έχουν πάρει θέση προ αιώνων για το «θέμα»αυτό. Άλλο αν δεν συμφέρουν σε κάποιους οι απόψεις αυτές και θέλουν να εμφανίσουν στις αποκαλυπτικές ημέρες μας μια νεωτεριστική και μεταπατερική θεολογία.

Τα φαινόμενα αυτά δεν είναι σημερινά. Υπάρχουν από καταβολής κόσμου. Οι κάτοικοι των Σοδόμων και της Γομόρρας αποτέλεσαν βδέλυγμα ενώπιον του Θεού, ακριβώς γι’ αυτό το αμάρτημα.Αν συνέβησαν όλα αυτά και ισχύουν και τα διδάσκουμε στο λαό μας γιατί να τα αποσιωπάμε και να θελουμε να εγκαθιδρύσουμε μια νέα διδασκαλία η οποία συμφέρει τους ανθρώπους της εποχής μας; Γιατί θα πρέπει η Εκκλησία μας να κάνει εκπτώσεις;

Οπωσδήποτε δεν μας ενδιαφέρει ο σεξουαλικός προσανατολισμός κανενός. Ούτε ενδιαφέρει στην Εκκλησία του Χριστού οι προσωπικές μας απόψεις. Ο Χριστός είπε «έρχου και ίδε».

Ο Χριστός δέχεται όλους τους ανθρώπους που Τον πλησιάζουν εν μετανοία. Η Εκκλησία διά μέσου των αιώνων έχει κάποιους κανόνες, αρχές, δόγματα, πιστεύματα… αλλά δεν πιέζει κανέναν να τα ακολουθήσει. «Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι» είπε ο Χριστός. Όποιος θέλει! Δεν βιάζει κανέναν.Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε τους κανόνες που διέπουν την Εκκλησία για να μπορεί η κάθε κοινότητα ΛΟΑΤ να κάνει αυτά που θέλει και να τα παρουσιάζει ως επιτυχίες και κατακτήσεις της.

Αν εμείς δεν θέλουμε να αποδεχθούμε την διδασκαλία της Εκκλησίας, έχουμε το δικαίωμα και την ελευθερία να μην είμαστε μέλη Της!

Πού είναι η δυσκολία; Τί δεν καταλαβαίνουμε;

Στο συνοδικό της Ορθοδοξίας διαβάζουμε: «οι Προφήται ως είδον, οι Απόστολοι ως εδίδαξαν, η Εκκλησία ως περέλαβεν, οι Διδάσκαλοι ως εδογμάτισαν, η Οικουμένη ως συμπεφώνηκεν, η χάρις ως έλαμψεν, η αλήθεια ως αποδέδεικται, το ψεύδος ως απελήλαται, η σοφία ως επαρρησιάσατο, ο Χριστός ως εβράβευσεν, ούτω φρονούμεν, ούτω λαλούμεν, ούτω κηρύσσομεν Χριστόν τον αληθινόν Θεόν ημών, και τους Αυτού αγίους, εν λόγοις τιμώντες, εν συγγραφαίς, εν νοήμασιν, εν θυσίαις, εν Ναοίς, εν εικονίσμασι… Αύτη η πίστις των Αποστόλων, αύτη η πίστις των Πατέρων, αύτη η πίστις των Ορθοδόξων, αύτη η πίστις την Οικουμένην εστήριξεν…».

Αυτό νομίζω είναι η απάντηση σε όλους όσοι προσπαθούν να αλλοτριώσουν την Ορθοδοξία, να εισαγάγουν νέα ήθη, να «κόψουν και να ράψουν» την πίστη μας στα μέτρα τους, να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

Κακή-κάκιστη υπηρεσία προσέφερε ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο και τούτο διότι στην προσπάθεια του να καλύψει τα γεγονότα εξομοίωσε με επικίνδυνο και αθεολόγητο τρόπο την πίστη μας με τα δικαιώματα μιας κοινότητας την οποία η Εκκλησία δεν απορρίπτει a priori αλλά την αντιμετωπίζει ποιμαντικά και πάντα με πνεύμα κατανόησης και αγάπης που διακρίνει την Εκκλησία αλλά και χωρίς να ισοπεδώνει τα πάντα χάρη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων!

exapsalmos,3/8/2022


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου