Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Το 'Αγιον Πνεύμα - 'Αγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος





Ηθικός Λόγος Ε'

[...] 17   Αλλά θα σε ερωτήσω και αποκρίσου μου. Το Πνεύμα το άγιο τι είναι; Θεός, εκ Θεού αληθινού, ομολογουμένως Θεός αληθινός. Εσύ λοιπόν, όπως βλέπεις, λέγεις αυτό Θεό, πιστός στα δόγματα της εκκλησίας. Αυτό λοιπόν λέγεις και πιστεύεις ότι είναι Θεός αληθινός, εκπορευόμενο εκ Θεού αληθινού, και συνιστάς ότι όσοι έχουν το άγιο Πνεύμα, ομολογουμένως έχουν εκείνον τον ίδιο τον Θεό να μένει πάντοτε μέσα τους, όπως και ο Χριστός είπε πρός τους αποστόλους' " εάν με αγαπάτε, θα τηρήσετε τις εντολές μου' και εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα και θα σας δώσει άλλον Παράκλητο, για να μείνει μαζί σας αιώνια ". Να λοιπόν εδιδάχθηκες ότι και μένει και κατοικεί στούς ατελείωτους αιώνες. Το ότι είπε, " για να μείνει μαζί σας αιώνια ", δηλώνει ότι συνυπάρχει αιώνια και συνεχώς μαζί τους και ότι είναι αχώριστο μ' αυτούς τώρα, και στον μέλλοντα αιώνα. 'Οτι όμως οι θείοι απόστολοι και είδαν και αξιώθηκαν να λάβουν το 'Αγιον Πνεύμα, άκουσε το επόμενο' " το Πνεύμα της αληθείας, το οποίο ο κόσμος δεν μπορεί να λάβει, διότι δεν το βλέπει ούτε το γνωρίζει, εσείς το γνωρίζετε, διότι μένει μαζί σας ". Για να γνωρίσεις όμως ότι και τον Χριστό βλέπουν αυτοί που τον αγαπούν και φυλάσσουν τις εντολές του, άκουσε τον ίδιο τον Κύριο που το λέγει' " αυτός που κρατά τις εντολές μου και τις τηρεί, εκείνος είναι που με αγαπά'
και εκείνος που με αγαπά θα αγαπηθεί από τον Πατέρα μου, και εγώ θα τον αγαπήσω και θα του φανερωθώ ".[...]
'Αγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος
Α' Βίβλος των Θεολογικών και Β΄Βίβλος των Ηθικών Λόγων
Πατερικές Εκδόσεις  " Γρηγόριος ο Παλαμάς "

Υάκινθος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου