Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Οἱ ἰδιαιτερότητες τῆς Ἑλλάδας στὸ πρόβλημα «μετανάστευση – ρατσισμὸς – ξενοφοβία – ἰσλαμισμὸς»






Γράφει ο Ἀνδρέας Ν. Κατράκης, Ἀεροπαγίτης ἐ.τ.

Ὁ Ἑλληνισμός, στὴν ἱστορική του διαδρομή, ἔχει ὑποστεῖ, ὅ,τι ἔχει ὑποστεῖ, ἀπὸ τὸν μουσουλμανικὸ ἐπεκτατισμό. Καὶ ἂν τὸ φαινόμενο εἶχε ὁλοκληρώσει τὸν βιολογικό του κύκλο, ὅλα θὰ ἦταν καλά. Τὸ φαινόμενο θὰ εἶχε γραφικό, μουσειακὸ χαρακτήρα. «Ὃ γέγονε, γέγονε».
Ὅμως…. Αὐτὸ τὸ ὅμως ἐπιβάλλει ἐπαγρύπνηση καὶ ἐπιφυλακτικότητα σὲ ὅ,τι ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐγκατάσταση μουσουλμανικῆς μειονότητας στὴ χώρα μᾶς ὅσο σὲ καμία ἄλλη Εὐρωπαϊκὴ χώρα, ἀφοῦ μὲ βεβαιότητα θὰ ἀποτελέσει, προγεφύρωμα, τὴν πέμπτη φάλαγγα, στὰ «ἀκμάζοντα» ἐπεκτατικὰ σχέδια τῆς γείτονας χώρας. Ἄραγε, τὸ ἰδεολόγημα τοῦ «πολυπολιτισμικοῦ πλούτου», ἔστω καὶ ἂν στὴν πραγματικότητα ὑποκρύπτει στοιχεῖα συμπαράστασης σὲ ὁμάδες οἰκονομικῶν μεταναστῶν, εἶναι ἐπικρατέστερο καὶ ἀπὸ αὐτὴ τὴ στοιχειώδη ἄμυνα τῆς χώρας;
Εἶναι τόσο νωπά, τόσο παραστατικὰ τὰ παραδείγματα τοῦ Κοσόβου, τῆς Νότιας Σερβίας, τοῦ Τιμόρ, τοῦ Νότιου Σουδᾶν καὶ τῶν Σκοπίων, ποὺ ὁποιοσδήποτε παραλληλισμὸς θὰ ἀποτελοῦσε κοινοτυπία.
Μὲ ἐξαίρεση μία κατηγορία συμπολιτῶν μας, ποὺ στὸ πρόσωπο αὐτῶν τῶν μεταναστῶν βλέπουν «φθηνὰ ἐργατικὰ χέρια» καὶ πέραν τούτου τίποτε ἄλλο, ὁ ἑλληνικὸς λαός, στὴ συντριπτική του πλειοψηφία, βρίσκεται μὲ κρατημένη τὴν ἀναπνοὴ γιὰ τὸ ποῦ θὰ ὁδηγήσει ἡ πλημμυρίδα αὐτῶν τῶν μεταναστῶν. Εἶναι φανερό, ὅτι, ἂν τὸ ζήτημα δὲν ἀντιμετωπιστεῖ κάτω ἀπὸ τὸν ὑφιστάμενο ρεαλισμό, σύντομα θὰ ξεφυτρώσουν μερικὲς δεκάδες «Τζαμουριές», διάσπαρτες σὲ....ὅλη τὴ χώρα, μὲ ἀπροσδιόριστες συνέπειες τοῦ φαινομένου.

Ἡ ἑλληνικὴ Πολιτεία ἔχει ξεκινήσει, καὶ ὀρθά, μία προσπάθεια διαφώτισης τοῦ κοινοῦ σὲ σχέση μὲ τὸν ρατσισμὸ καὶ τὴν ξενοφοβία. Εἶναι, ὅμως, ἡ προσπάθεια αὐτὴ ἐντελῶς ἀπρόσφορη γιὰ ὁποιοδήποτε θετικὸ ἀποτέλεσμα, κατὰ τὸ μέρος ποὺ ἀναφέρεται στὴν πλημμυρίδα τῶν ἐν λόγω μεταναστῶν, ἀφοῦ καὶ ὁ τελευταῖος Ἕλληνας πολίτης τὴν ἀντιλαμβάνεται ὡς μία ἄσκοπη

Casus belli η επίθεση της Τουρκίας με λαθρομετανάστες κατά της Ελλάδος





Η Πατρίδα μας έχει χρεοκοπήσει. Αυτό είναι κοινή διαπίστωση όλων μας. Εδώ και 10 σχεδόν χρόνια παραληρούμε καθημερινώς για όλα αυτά που συμβαίνουν εις την χώρα μας, για όλα αυτά που πληρώνει ο Λαός μας. Η αριθμομανία κατατρέχει τώρα όλους τους Έλληνες, η οποία όμως, δυστυχώς, μας έχει διαχωρίσει σε δύο κατηγορίες. Σε αυτούς του Πολιτικού Συστήματος Εξουσίας, οι οποίοι πιστοί και υπερασπιστές αυτού, αποφασίζουν αυθαίρετα δια αλλεπάλληλων Μνημονίων, βάρβαρων, τιμωρητικών νομοθετημάτων και ποινικών προαπαιτούμενων, πόσα οφείλει να πληρώνει το επιλεχθέν εξιλαστήριο θύμα, η πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού. Η οποία εξαντλημένη και απελπισμένη από την ανέχεια, την ανείπωτη πτώχεια, τον ανηλεή βομβαρδισμό των δυσβάστακτων φορολογικών μέτρων, των μειώσεων μισθών και συντάξεων, την απαξίωση και εκμηδένιση της αξίας των ακινήτων, την εκποίηση του εθνικού πλούτου και το ξεπούλημα της Ελλάδος, την επικρατούσα μεγάλη εγκληματικότητα και ανασφάλεια, αλλά τώρα και την λαίλαπα των λαθρομεταναστών, με απλωμένα τα χέρια από την απελπισία, αναφωνεί καθημερινώς: ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ ΠΙΑ!


Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

Αγιορείτικη τοποθέτηση-εισήγηση σχετικά με την σοβούσα Ουκρανική εκκλησιαστική Κρίση




Γέρων Παΐσιος Καρεώτης και
Μοναχός Επιφάνιος Καψαλιώτης

Το Πανεπιστήμιο του Αγίου Τύχωνος της Μόσχας, εκπαιδευτικό ίδρυμα του Πατριαρχείου Μόσχας (ΠΜ), διοργάνωσε Διορθόδοξο Συνέδριο στις 25-26 Φεβρουαρίου 2019, με θέμα την Ουκρανική εκκλησιαστική κρίση και τις επιπτώσεις της στον Ορθόδοξο Κόσμο. Οι διοργανωτές του συνεδρίου ζήτησαν την δική μας παρουσία, ως αγιορειτών μοναχών, (εν αντιθέσει προς την πάγια τακτική του Πατριαρχείου Κωσταντινουπόλεως (ΠΚ), το οποίο στα πρωτεύουσας σημασίας γεγονότα αγνοεί επιδεικτικά το Άγιον Όρος και δεν ενδιαφέρεται για την γνώμη του, παρά μόνον όταν το συμφέρει), προκειμένου να αναπτύξουμε τις απόψεις και αντιλήψεις μας επί του καυτού εκκλησιαστικού προβλήματος που ανέκυψε. Η αδυναμία, ένεκα πρακτικών και μόνον λόγων, να παραβρεθούμε προσωπικά, δεν εμπόδισε την ανάγνωση της εισηγήσεώς μας (σε ρωσική μετάφραση), η οποία μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του συνεδρίου έτυχε περαιτέρω κυκλοφορίας στις μεγαλύτερες εκκλησιαστικές ρωσικές ιστοσελίδες, αφήνοντας καλές εντυπώσεις. Θα παραθέσουμε το κείμενο της εισηγήσεώς μας, ενώ θα ακολουθήσει και επόμενη συνέχεια με κάποιες τελικές σκέψεις-επισημάνσεις ως προς τα ζητήματα που εγείρονται από την Ουκρανική Κρίση, αναπτύσσοντας κάποια από τα σημεία της εισηγήσεως.

ΤΟ ΚΕΊΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΉΣΕΩΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΉ

Αγαπητοί σύνεδροι τού παρόντος θεολογικού συνεδρίου, από το Άγιον Όρος της πλειάδος των οσίων ασκητών, κάθε εθνικότητας και γλώσσας, σας απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό και ευχές για την επιτυχή διεξαγωγή του.
Θα παρουσιάσουμε, όσο μπορούμε πιο συνοπτικά τον προβληματισμό και τις θέσεις μας ως προς το ουκρανικό εκκλησιαστικό πρόβλημα. Σίγουρα οι λοιποί εισηγητές θα ασχοληθούν με τις διάφορες πλευρές του, ιστορικά, κανονικά κλπ, η δική μας συνεισφορά είναι, θέλουμε να πιστεύουμε, στην εξέταση του προβλήματος ως προς τις βαθύτερες πτυχές του, όχι τόσο ιστορικά όσο θεολογικά. Το ζήτημα από ιστορικής απόψεως, στο μέτρο που έχουμε καταφέρει να παρακολουθήσουμε την σχετική αρθρογραφία, έχει καλυφθεί σχεδόν εξαντλητικά, και από τις δυο πλευρές. Εκάστη παρουσιάζει τα επιχειρήματά της, κάτι που μας οδηγεί γρήγορα-γρήγορα στην πρώτη παρατήρηση: την εκούσια ή και ακούσια αυτονόμηση του προβλήματος στα όρια της εξέτασης από πλευράς

Η Εκκλησία του Χριστού και η "εκκλησία" του Παπισμού


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 30η Σεπτεμβρίου 2019
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ Η «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ
Τι είναι η Εκκλησία στο εσώτατο είναι της; Ποια είναι η ταυτότητά της και ποια τα όριά της; Ταυτίζονται τα χαρισματικά με τα κανονικά της όρια, ή όχι;
Υπάρχουν στοιχεία ή (και) διαβαθμίσεις εκκλησιαστικότητος στις ετερόδοξες χριστιανικές ομολογίες; Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα του παραλληλισμού μεταξύ των σχέσεων ανδρός και γυναικός και Χριστού και Εκκλησίας στην προς Εφεσίους επιστολή του αποστόλου Παύλου; Ιδού μερικά χαρακτηριστικά ερωτήματα, που προβληματίζουν και βασανίζουν πολλούς συγχρόνους θεολόγους, επηρεασμένους, και διαβρωμένους λιγότερο, ή περισσότερο, από τις σύγχρονες περί Εκκλησίας οικουμενιστικές θεωρίες, όπως η προτεσταντική θεωρία των κλάδων, η θεωρία της βαπτισματικής θεολογίας, η θεωρία της διευρυσμένης εκλησιολογίας, η θεωρία περί ορατής και αοράτου Εκκλησίας κ.α. Η εκκλησιολογική σύγχυση γύρω από τα παρά πάνω ερωτήματα αυξήθηκε ακόμη περισσότερο μετά την εκκλησιολογική αναθεώρηση της Β΄ Βατικανής Συνόδου, (1962-1965), στην οποία  ως γνωστόν υιοθετήθηκαν και νομοθετήθηκαν διαβαθμίσεις εκκλησιαστικής πληρότητος στις εκτός του Παπισμού ετερόδοξες ομολογίες. Ωστόσο οι ιεροί και θεόπνευστοι συγγραφείς των βιβλικών κειμένων και οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας έχουν δώσει αυθεντικές απαντήσεις σ’ όλα τα εν λόγω ερωτήματα, τις οποίες είτε αγνοούν, είτε θέλουν να αγνοούν πολλοί σύγχρονοι «Ορθόδοξοι» υψηλόβαθμοι κληρικοί και θεολόγοι, μέσα στο χώρο της Ορθοδοξίας. Διαθέτοντες πλούσιο τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος όχι μόνο εισεχώρησαν, (όσο είναι δυνατόν να εισχωρήσει κτιστός νους),  στο μυστήριο της Εκκλησίας, αλλά και την οριοθέτησαν από τις ποικίλες πλάνες και αιρέσεις με την συγκρότηση Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων. 

ΔΙΣ: Αναμένουμε η Κεραμέως να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών

Το Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε μετά τη χθεσινή και σημερινή συνεδρίαση της ΔΙΣ αναφέρει μεταξύ άλλων: "Όσον αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών η Δ.Ι.Σ. μετά από διαλογική συζήτηση
και την σχετική ενημέρωση επί του σημαντικού αυτού θέματος ομοφώνως απεφάνθη ότι σέβεται πλήρως και τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για το μάθημα των Θρησκευτικών και ευρίσκεται σε αναμονή της εφαρμογής της εν λόγω αποφάσεως του ΣτΕ από την Πολιτεία και από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και είναι πάντοτε σε διάθεση συνεργασίας και επικοινωνίας για το καλύτερο αποτέλεσμα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών βάσει των οριζομένων από το Σύνταγμά μας".



ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πρώτη και δεύτερη συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Σεπτέμβριο
(1/10/2019)
Συνήλθε χθες, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου και σήμερα Τρίτη 1 Οκτωβρίου, η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

ΠΕΘ πρὸς Κεραμέως: «Ὅπως ἐφαρμόσατε τὴν ἀπόφαση τῆς Ἀνεξάρτητης Ἀρχῆς, νὰ πράξετε καὶ γιὰ τὶς ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν»





Ἀξιότιμη κυρία Ὑπουργέ,
Μετὰ καὶ τὶς τελευταῖες σημαντικὲς ἐξελίξεις, τὶς σχετικὲς μὲ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν (ἀποφάσεις 1749 & 1750/20-9-2019 τοῦ ΣτῈ) καὶ μέχρι τὴν ἐκ τοῦ σύνεγγυς συνάντησή μας ἀλλὰ καὶ ἐπειδὴ διαφαίνεται μέσα ἀπὸ τὶς δηλώσεις, ὅτι σκέπτεστε νὰ προχωρήσετε σὲ ἀποφάσεις γιὰ τὸ μάθημά μας, ἐνῶ ἐμεῖς ἀναμέναμε -σύμφωνα μὲ τὴν ἐπιθυμία ποὺ ἐκφράσατε κατὰ τὴν ἀνάληψη τῶν καθηκόντων σας, νὰ κάνετε διάλογο μὲ τοὺς φορεῖς- νὰ μᾶς καλέσετε σὲ διάλογο, ὡς Ἐπιστημονικὴ Ἕνωση, ποὺ ἐκφράζει τὴν συντριπτικὴ πλειονότητα τῶν Θεολόγων τῆς χώρας, ὑποχρεούμαστε ἐξ ὅλων τῶν προειρημένων, νὰ σᾶς ἀπευθύνουμε ἀνοικτὴ ἐπιστολή, μὲ τὴν ὁποίαν ἐκθέτουμε τὰ αὐτονόητα καὶ δίκαια αἰτήματά μας, μὲ τὴν παράκληση γιὰ τὴν ἱκανοποίησή τους. Συγκεκριμένα:
Αἰτούμαστε, ἄμεσα, ὅπως ἐφαρμόσατε τὴν ἀπόφαση τῆς Ἀνεξάρτητης Ἀρχῆς Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων γιὰ τὴν μὴ-ἀναγραφὴ τοῦ θρησκεύματος καὶ τῆς ἰθαγένειας στοὺς τίτλους σπουδῶν τῆς Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης, νὰ πράξετε καὶ γιὰ τὶς προειρημένες ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Θεωροῦμε ὅτι τὸ θέμα τῆς διδακτέας ὕλης τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν εἶναι....πολὺ σοβαρό, ἀπὸ παιδαγωγικῆς πλευρᾶς καὶ ὅτι εἶναι ἀνάγκη νὰ ἀποσυρθοῦν ἄμεσα ἀπὸ τὰ σχολεῖα, μὲ ἐγκύκλιό σας, τά, κατὰ τὴν ἀρχιεπισκοπικὴ ρήση, «ἀπαράδεκτα καὶ ἐπικίνδυνα» «Θρησκευτικὰ Φίλη-Γαβρόγλου». Ἐξάλλου, καὶ ἐσεῖς εἴχατε ἀντιληφθεῖ τὴ σπουδαιότητα αὐτοῦ του θέματος, πρὶν ἀκόμα ἀναλάβετε τὴν τεράστια εὐθύνη τῆς Ὑπουργοῦ Παιδείας, ἀλλὰ καὶ μὲ νεότερες δηλώσεις σας καὶ εἴχατε ἐκφράσει τὴν πρόθεσή σας νὰ σεβαστεῖτε τὶς ἀποφάσεις τοῦ Ἀνωτάτου Συμβουλίου τῆς χώρας.

Παιδεία… λειτουργικῶς ἀναλφάβητη





Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιὸς, δάσκαλος - θεολόγος, Κιλκὶς

«Στοιχεῖα σόκ», ἔγραφαν πρὶν ἀπὸ λίγο καιρὸ οἱ ἐφημερίδες. «Λειτουργικὰ ἀναλφάβητοι» οἱ μισοὶ μαθητὲς τῶν Λυκείων. Καὶ τί σημαίνει λειτουργικῶς ἀναλφάβητοι; Παρένθεση: Τὸ σωστὸ εἶναι λειτουργικῶς» καὶ ὄχι οἱ νεοφανεῖς σολοικισμοί τοῦ τύπου «ὁμολογουμένα» καὶ «λειτουργικὰ». Πῶς νὰ ἐξηγήσεις στοὺς ἡμιμαθεῖς κονδυλοφόρους ὅτι ἄλλο τὸ ἐπίρρημα ἀδιακρίτως (χωρὶς διάκριση) καὶ ἄλλο τὸ ἀδιάκριτα (χωρὶς διακριτικότητα, λεπτότητα). Ἄλλο τὸ περιέργως (παραδόξως) καὶ ἄλλο τὸ περίεργα (παράξενα, ἀκατανόητα). Ἄλλο τὸ τελείως (ἐντελῶς, καὶ εἶναι κυρίως ποσοτικὸ) καὶ ἄλλο τὸ τέλεια (μὲ τελειότητα, καὶ εἶναι ποιοτικό). Ἐδῶ ἰσχύει τὸ «ἰατρέ, θεράπευσον σεαυτόν».
Λειτουργικῶς ἀναλφάβητος εἶναι ὁ ἄνθρωπος πού, μὲ ἁπλὰ λόγια, δυσκολεύεται στὴν...
ἀνάγνωση, στὴν γραφὴ καὶ στὸ μέτρημα, στὴν ἀριθμητική.


Tίς ὅμως ἢ τί πταίει; Εὔκολη ἡ ἀπάντηση. «Ἰχθὺς ἐκ τῆς κεφαλῆς ὄζει». Ὑπουργεῖο Παιδείας. Ἔτσι ἀκριβῶς τιτλοφορεῖται. Ἐπιμένει ἀκόμη… Τί σημαίνει Παιδεία; Ἀπάντηση. Νὰ εἶναι τὸν Σεπτέμβριο οἱ δάσκαλοι καὶ τὰ βιβλία στὰ σχολεῖα. Νὰ μὴν παρατηροῦνται «κενὰ καὶ ἐλλείψεις». Τὸ περιεχόμενο τῶν βιβλίων; Ἀδιάφορο. Τὸ ποιῶν τῶν δασκάλων; Ποιὸς ἀσχολεῖται; Ἐρωτῶ; Μήπως τώρα δρέπουμε τοὺς καρπούς, τῆς εἰσαγωγῆς τὸ 2006, τῶν νέων, «σύγχρονων» βιβλίων Γλώσσας, «περιοδικῶν ποικίλης ὕλης», ὅπως ἀπροκάλυπτα τὰ ὀνομάζω; Ὅτι σιγὰ - σιγὰ ξεβράζονται τὰ δηλητήρια καὶ οἱ ἀκαθαρσίες πού φιλοξενοῦν;