Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Εκείνον ο οποίος δεν αδικεί τον εαυτόν του δεν θα μπορέσει να τον ζημιώσει κανείς άλλος...

Εκείνον ο οποίος δεν αδικεί τον εαυτόν του
Δεν θα μπορέσει να τον ζημιώσει κανείς άλλος...
Και συ αν κάνεις κάθε τι που εξαρτάται από εσένα
Οπωσδήποτε θα επακολουθήσει η βοήθεια από το Θεό...
Αν, όμως, κανείς ζημιώνεται και αδικείται
Προέρχεται αυτό οπωσδήποτε από τον εαυτόν του
Όχι από τους άλλους
Έστω και αν είναι αναρίθμητοι αυτοί
Που τον αδικούν και τον βλάπτουν.
Διότι, αν δεν πάθει αυτό από τον εαυτόν του
Όλοι μαζί όσοι κατοικούν εις ολόκληρον την γη
Και αν τον κτυπήσουν
Ούτε κατ' ελάχιστον δεν θα μπορέσουν να βλάψουν αυτόν
Που γρηγορεί και προσέχει εν Κυρίω....

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
 

Θα σ' αγαπώ πάντοτε

Θυμάμαι ένα πάρα πολύ χαριτωμένο περιστατικό... στην Αμερική το γνώρισα.
Ήταν ένα ζευγάρι που ήταν αρραβωνιασμένοι
Και πραγματικά αγαπούσαν ο ένας τον άλλον.
Και μάλιστα επρόκειτο να γίνει και ιερέας ο νεαρός.
Κάποια στιγμή, λοιπόν, συνειδητοποιείται
Ότι η κοπέλα έχει καρκίνο.
Η κοπέλα, λοιπόν, όταν διαπίστωσε
Όλη την κατάσταση της υγείας της
Είπε στο παλικάρι:
-Κοίταξε να δεις, θέλω να ξέρεις πως από μένα είσαι ελεύθερος
Δεν θέλω να δεσμεύσω τη ζωή σου
Ξέρω ότι θέλεις να γίνεις κληρικός
Και πως επέλεξες τον δρόμο να γίνεις έγγαμος Ιερέας
Δεν θέλω λοιπόν αύριο να μείνεις έτσι.
Και η απάντηση του παλικαριού ήταν:
-Κοίταξε, της είπε, εγώ σ' αγαπώ και θα σ' αγαπώ πάντοτε.
Θα παντρευτούμε και απ' εκεί και πέρα ότι πει ο Θεός.
Αν ο Θεός κρίνει, αν θελήσει να σε πάρει από κοντά μου νωρίς, ευλογημένο το όνομά Του!
Αυτό, όμως, δεν θα σβήσει την αγάπη που έχω για σένα
Ούτε θα με κάνει ν' αλλάξω γνώμη, ούτε ν' αλλάξω πρόσωπο!
Ε, αυτό είναι πραγματικά αυτό που λέμε Αγάπη!
Έρωτας ουσιαστικός.
Γιατί;
Γιατί ούτε ο θάνατος μπορεί να καταργήσει την Αγάπη.
Ταύτισις!
Έσονται οι δύο εις σάρκαν μίαν.
Το σύναιμο και το σύψυχο.
Δεν καταργεί την Αγάπη ο θάνατος.
Και εγώ καταλαβαίνω κάτι, ότι οι άνθρωποι που είναι πραγματικά ανέραστοι άνθρωποι
Δεν καταλαβαίνουν αυτήν τη γλώσσα, γιατί, γιατί δεν ερωτεύτηκαν ποτέ!
Και θα τολμούσα να πω και κάτι άλλο:
Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί σήμερα άνθρωποι, δεν καταλαβαίνουν τη μοναχική ζωή.
Δεν καταλαβαίνουν γιατί είναι ανέραστοι άνθρωποι!
Η μοναχική οδός είναι μια ερωτική οδός.
Θείος έρωτας...
Ακριβώς!
Είναι ο άνθρωπος που ο έρωτάς του για τον Θεό νίκησε τον έρωτα των ανθρώπων.
Είναι υπέρβαση!
Όλοι κάνουμε την υπέρβαση, δηλαδή, όταν κάποιος άνθρωπος ερωτεύεται μια κοπέλα
Δεν σημαίνει ότι μισεί τις άλλες κοπέλες!
Είναι υπέρβαση του εαυτού μας...
Άρα κι εδώ, τι νικάει τις άλλες αγάπες;
Η αγάπη για ένα πρόσωπο.
Αλλά όλ' αυτά προϋποθέτουν αυτό το βασικό που είπαμε και ενώ το θεωρούμε αυτονόητο
Δεν υπάρχει σήμερα.
Σήμερα οι άνθρωποι είναι ανέραστοι.
Οι άνθρωποι δεν μπορούν να ερωτευτούν
Δεν έχουν μάθει να ερωτεύονται
Γιατί δεν έχουν ασκηθεί στο να υπερβαίνουν τον εγωισμό τους.

Πηγή: http://h-agaph-panta-elpizei.blogspot.gr
 

Ουδείς αναμάρτητος


Δεν υπάρχει άνθρωπος αναμάρτητος.
Κι αν μου πεις ότι ο τάδε είναι δίκαιος
είναι σπλαχνικός, είναι φλάνθρωπος
Θα συμφωνήσω.
Δεν μπορεί, όμως
Να μην έχει και κάποιο ελάττωμα.
Ή από την κενοδοξία θα νικιέται
Ή από την κακολογία ή από κάτι άλλο.
Ένας κάνει ελεημοσύνες, αλλά δεν είναι αγνός.
Άλλος είναι αγνός, αλλά δεν κάνει ελεημοσύνες.
Ο ένας έχει τη μία αρετή και ο άλλος την άλλη.
Ο Φαρισαίος νήστευε, προσευχόταν
Δεν αδικούσε κανέναν, τηρούσε το νόμο.
Είχε όμως αλαζονεία.
Έτσι καταδικάστηκε από τον Κύριο
Γιατί η αλαζονεία τον ζημίωσε περισσότερο απ`όσο θα τον ζημίωναν όλες οι αμαρτίες μαζί .
Δεν υπάρχει λοιπόν άνθρωπος απόλυτα δίκαιος
Απόλυτα ενάρετος
Απόλυτα καθαρός από αμαρτία.
Από την άλλη μεριά, δεν υπάρχει αμαρτωλός άνθρωπος που να μην κι ένα μικρό έστω καλό.
Κάποιος λ.χ., κάνει αρπαγές και καταστροφές.
Μερικές φορές, όμως, δείχνει καλοσύνη, βοηθάει έναν άνθρωπο, λυπάται για το κακό.
Ποιος ήταν σκληρότερος από τον άρπαγα βασιλιά Αχαάβ;
Και όμως, ακόμα κι αυτός ένιωσε κάποτε συντριβή και κατάνυξη.
Ποιος ήταν χειρότερος από τον φιλάργυρο και προδότη Ιούδα;
Και όμως, ακόμα κι αυτός μετά την προδοσία του, είπε:
''Αμάρτησα, γιατί έστειλα στο θάνατο έναν Αθώο'' ( Ματθ. 27: 4 ).
Στη ζωή αυτή εφαρμόζεται σ`όλους ο νόμος της ανταποδόσεως.
Γι`αυτό οι ενάρετοι δοκιμάζουν θλίψεις.
Γι`αυτό οι άδικοι απολαμβάνουν αγαθά.
Οι πρώτοι τιμωρούνται εδώ για τις λίγες αμαρτίες τους
Κι έτσι δεν θα στερηθούν τον παράδεισο.
Οι δεύτεροι αμείβονται εδώ για τις λίγες καλές τους πράξεις
Και θα τιμωρούνται αιώνια για την πολλή κακία τους.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Άγιος Νικόλαος ο Πλανάς



2 Μαρτίου 2013 μ.Χ., εορτάζει και ο....
Άγιος Νικόλαος ο Πλανάς
Ο Αγιος Νικόλαος γεννήθηκε στη Νάξο το 1851 μ.Χ., από τον Ιωάννη και την Αυγουστίνα, το γένος Μελισσουργού. Οι ευσεβείς γονείς του τον ανέθρεψαν με παιδεία και νουθεσία Κυρίου.
Από την παιδική του ηλικία εξέφρασε την έφεση και την αγάπη του προς τα ιερά και τα όσια. Ήταν φιλακόλουθος και διακονούσε πάντοτε στο ιερό τον παππού του ιερέα Γεώργιο Μελισσουργό. Προορισμένος από τον Θεό να γίνει λειτουργός των Αγίων Μυστηρίων Αυτού μετείχε αδιάλειπτα στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας με νηστεία, προσευχή και αγρυπνία.
Μετά τον θάνατο του πατέρα του ήλθε με την μητέρα του και την αδελφή του στην Αθήνα, όπου έγινε προστάτης αυτών. Ενυμφεύθηκε, εχήρευσε όμως νωρίς. Η πρεσβυτέρα του απεβίωσε μόλις γεννήθηκε το παιδί τους, ο Γιαννάκης, που το μεγάλωσε μόνος.
Ο Κύριος δεν εβράδυνε να τον αναδείξει λειτουργό της Εκκλησίας Του και τον κατέστησε εύθετο και εύχρηστο στο Ευαγγέλιο του Χριστού. Χειροτονείται διάκονος στις 28 Ιουλίου του 1879 μ.Χ., στο ναό Μεταμορφώσεως της Πλάκας, και μετά από πέντε χρόνια, στις 2 Μαρτίου 1884 μ.Χ., χειροτονείται Πρεσβύτερος στο ταπεινό εκκλησάκι του Αγίου Ελισσαίου, στο Μοναστηράκι. Διακονεί στο ιερό θυσιαστήριο επί 50 χρόνια περίπου (1884 - 1932 μ.Χ.), στους ναούς και του Αγίου Παντελεήμονος, κοντά στον Ιλισσό ποταμό, και της ακόμη πτωχότερης και απόμερης τότε Εκκλησίας του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου του λεγομένου «Κυνηγού», στη σημερινή οδό Βουλιαγμένης. Διακρίθηκε ως ο λειτουργικότερος ιερεύς, άνθρωπος προσευχής, του οποίου η ζωή υπήρξε και αναδείχθηκε συνεχής διακονία του Θυσιαστηρίου. Από «φυλακῆς πρωίας μέχρι νυκτός» παρέμενε στο ναό. Ήταν αφιλάργυρος κατά τον τρόπο και πλήρης έργων αγαθών και ελεημοσύνης. Του αρκούσε για τροφή λίγο ψωμί και λίγα χόρτα, τα οποία συνέλεγε ο ίδιος, και κάποιες φορές, λίγο γάλα που του πρόσφεραν βοσκοί στην ερημική τότε περιοχή της ενορίας του. Αλησμόνητες παρέμειναν οι αγρυπνίες τις οποίες ετελούσε στο ναό του Αγίου Ελισσαίου Αθηνών. Αναφέρονται και μαρτυρίες παιδιών, ότι τον έβλεπαν κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας μεταρσιωμένο να στέκεται υπεράνω της γης. Μαρτυρίες δε περιφανών λογίων, όπως του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και Αλέξανδρου Μωραϊτίδου, που έψαλλαν στις αγρυπνίες τις οποίες ετελούσε, εξαίρουν τη σπάνια και αγία ιερατική αυτού προσωπικότητα.

ΗΜΑΡΤΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΚΑΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΟΥ

3 Μαρτίου 2013, Κυριακὴ ΙΖ ' Λουκά, τοῦ Ἀσώτου, Ἦχος πλ β´

Εὐαγγέλιον
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΙΕ´ 11 - 32

Η παραβολή του Ασώτου

11 Εἶπε δέ· Ἄνθρωπός τις εἶχε δύο υἱούς. 12 καὶ εἶπεν ὁ νεώτερος αὐτῶν τῷ πατρί· πάτερ, δός μοι τὸ ἐπιβάλλον μέρος τῆς οὐσίας. καὶ διεῖλεν αὐτοῖς τὸν βίον. 13 καὶ μετ’ οὐ πολλὰς ἡμέρας συναγαγὼν ἅπαντα ὁ νεώτερος υἱὸς ἀπεδήμησεν εἰς χώραν μακράν, καὶ ἐκεῖ διεσκόρπισεν τὴν οὐσίαν αὐτοῦ ζῶν ἀσώτως. 14 δαπανήσαντος δὲ αὐτοῦ πάντα ἐγένετο λιμὸς ἰσχυρὰ κατὰ τὴν χώραν ἐκείνην, καὶ αὐτὸς ἤρξατο ὑστερεῖσθαι. 15 καὶ πορευθεὶς ἐκολλήθη ἑνὶ τῶν πολιτῶν τῆς χώρας ἐκείνης, καὶ ἔπεμψεν αὐτὸν εἰς τοὺς ἀγροὺς αὐτοῦ βόσκειν χοίρους· 16 καὶ ἐπεθύμει γεμίσαι τὴν κοιλίαν αὐτοῦ ἀπὸ τῶν κερατίων ὧν ἤσθιον οἱ χοῖροι, καὶ οὐδεὶς ἐδίδου αὐτῷ. 17 εἰς ἑαυτὸν δὲ ἐλθὼν εἶπε· πόσοι μίσθιοι τοῦ πατρός μου περισσεύουσιν ἄρτων, ἐγὼ δὲ λιμῷ ὧδε ἀπόλλυμαι! 18ἀναστὰς πορεύσομαι πρὸς τὸν πατέρα μου καὶ ἐρῶ αὐτῷ· πάτερ, ἥμαρτον εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ἐνώπιόν σου· 19 οὐκέτι εἰμὶ ἄξιος κληθῆναι υἱός σου· ποίησόν με ὡς ἕνα τῶν μισθίων σου. 20 καὶ ἀναστὰς ἦλθε πρὸς τὸν πατέρα ἑαυτοῦ. ἔτι δὲ αὐτοῦ μακρὰν ἀπέχοντος εἶδεν αὐτὸν ὁ πατὴρ αὐτοῦ καὶ ἐσπλαγχνίσθη, καὶ δραμὼν ἐπέπεσεν ἐπὶ τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ κατεφίλησεν αὐτόν. 21 εἶπε δὲ αὐτῷ ὁ υἱὸς· πάτερ, ἥμαρτον εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ἐνώπιόν σου, καὶ οὐκέτι εἰμὶ ἄξιος κληθῆναι υἱός σου. 22 εἶπε δὲ ὁ πατὴρ πρὸς τοὺς δούλους αὐτοῦ· ἐξενέγκατε τὴν στολὴν τὴν πρώτην καὶ ἐνδύσατε αὐτόν, καὶ δότε δακτύλιον εἰς τὴν χεῖρα αὐτοῦ καὶ ὑποδήματα εἰς τοὺς πόδας, 23 καὶ ἐνέγκαντες τὸν μόσχον τὸν σιτευτόν θύσατε, καὶ φαγόντες εὐφρανθῶμεν, 24 ὅτι οὗτος ὁ υἱός μου νεκρὸς ἦν καὶ ἀνέζησεν, καὶ ἀπολωλὼς ἦν καὶ εὑρέθη. καὶ ἤρξαντο εὐφραίνεσθαι. 25Ἦν δὲ ὁ υἱὸς αὐτοῦ ὁ πρεσβύτερος ἐν ἀγρῷ· καὶ ὡς ἐρχόμενος ἤγγισε τῇ οἰκίᾳ, ἤκουσε συμφωνίας καὶ χορῶν, 26 καὶ προσκαλεσάμενος ἕνα τῶν παίδων ἐπυνθάνετο τί εἴη ταῦτα. 27 ὁ δὲ εἶπεν αὐτῷ ὅτι ὁ ἀδελφός σου ἥκει, καὶ ἔθυσεν ὁ πατήρ σου τὸν μόσχον τὸν σιτευτόν, ὅτι ὑγιαίνοντα αὐτὸν ἀπέλαβεν. 28 ὠργίσθη δὲ καὶ οὐκ ἤθελεν εἰσελθεῖν. ὁ οὖν πατὴρ αὐτοῦ ἐξελθὼν παρεκάλει αὐτόν. 29 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπε τῷ πατρὶ· ἰδοὺ τοσαῦτα ἔτη δουλεύω σοι καὶ οὐδέποτε ἐντολήν σου παρῆλθον, καὶ ἐμοὶ οὐδέποτε ἔδωκας ἔριφον ἵνα μετὰ τῶν φίλων μου εὐφρανθῶ· 30 ὅτε δὲ ὁ υἱός σου οὗτος, ὁ καταφαγών σου τὸν βίον μετὰ πορνῶν, ἦλθεν, ἔθυσας αὐτῷ τὸν μόσχον τὸν σιτευτὸν.31 ὁ δὲ εἶπεν αὐτῷ· τέκνον, σὺ πάντοτε μετ’ ἐμοῦ εἶ, καὶ πάντα τὰ ἐμὰ σά ἐστιν· 32εὐφρανθῆναι δὲ καὶ χαρῆναι ἔδει, ὅτι ὁ ἀδελφός σου οὗτος νεκρὸς ἦν καὶ ἀνέζησε, καὶ ἀπολωλὼς ἦν καὶ εὑρέθη.


            Η μετάνοια είναι μία από τις πλέον δύσκολες και δυσεύρετες καταστάσεις στη ζωή του ανθρώπου. Η αλλαγή του τρόπου σκέψης, η αλλαγή του νοός, όπως αυτή εκφράζεται με την παραδοχή εντός μας ότι έχουμε σφάλει είτε στη συμπεριφορά μας και στις επιλογές μας, είτε επειδή παραβιάσαμε όρους και κανόνες είτε επειδή απομακρυνθήκαμε από αυτούς που μας αγαπούνε, αφήνοντας το «εγώ» μας να πρωταγωνιστήσει. Αυτή είναι η μία όψη της μετάνοιας, η οποία έχει ψυχολογικό υπόβαθρο και αποσκοπεί στην εύρεση του τρόπου εκείνου, δια του οποίου ο άνθρωπος θα υπερβεί το βάρος των ενοχών του. Για την πίστη μας όμως η μετάνοια έχει κι ένα δεύτερο περιεχόμενο, οντολογικό και πνευματικό. Έγκειται στη συναίσθηση από την πλευρά του ανθρώπου της παρέμβασης της αμαρτίας μεταξύ του εαυτού του και του Θεού, με αποτέλεσμα τον χωρισμό, τόσο τον πρόσκαιρο, όσο και τον αιώνιο από τον Πατέρα ημών τον εν τοις ουρανοίς. Για την εποχή μας, η οποία έχει αποϊεροποιήσει τον κόσμο, το δεύτερο περιεχόμενο της μετάνοιας έχει στην ουσία αφαιρεθεί από τον τρόπο προσέγγισης του ανθρώπου.  Δεν υπάρχει αμαρτία για τον πολιτισμό μας, με αποτέλεσμα και η ίδια η σχέση του ανθρώπου με το Θεό να εξοβελίζεται από την σκέψη και την καρδιά μας. Αρκούμαστε λοιπόν σε μια ψυχολογική θεώρηση της μετάνοιας, η οποία μπορεί να μας βοηθήσει να προχωρήσουμε σε καλυτέρευση της ζωής μας ή της πορείας μας ως ανθρώπων, αλλά δεν αποτελεί οριστική λύτρωση στο ερώτημα τι χρειάζεται να κάνουμε ώστε να ζήσουμε την αιώνια ζωή.
                Στην παραβολή του Ασώτου υιού, την οποία η Εκκλησία μάς υπενθυμίζει την δεύτερη Κυριακή του Τριωδίου, ως αφορμή στάσης στην πορεία μας εν τω κόσμω και επίγνωσης της ανάγκης μας για επιστροφή στον αληθινό Θεό, βλέπουμε την μετάνοια και με τις δύο όψεις της. Και αξίζει να προβληματιστούμε ιδιαιτέρως πάνω στη στιγμή που ο άσωτος υιός καταλαβαίνει το μέγεθος της πτώσης του, το επονείδιστο του χωρισμού του από τον Πατέρα του, όπως επίσης και την αποτυχία του να βρει το αληθινό νόημα της ελευθερίας, την οποία επιζητούσε, όταν αποφάσισε να απομακρυνθεί από το πατρικό του σπίτι.

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

"Από το δικό μου κυρία"!


Το παρακάτω κείμενο αφιερώνεται στους δασκάλους εκείνους που δεν σταματούν να αναλώνονται, να πεθαίνουν συναισθηματικά, να αδειάζουν κυριολεκτικά όλο το μέσα τους για χάρη των μαθητών τους. Σ΄ αυτούς που δεν υπολογίζουν κόπους ούτε και λογαριάζουν αν ο μισθός είναι λίγος και δε φτάνει, που δεν δειλιάζουν ούτε φοβούνται να εκτεθούν. Μην τους ψάχνετε σε μουσεία, βρίσκονται ανάμεσά σας…


«Από το δικό μου, κυρία!»
Υπέρ αναμνήσεως μιας υπέροχης δασκάλας!
(της Λότης Πέτροβιτς)

«…Το Δεκέμβρη του 1943, αρχή ενός ακόμα χειμώνα πείνας και παγωνιάς, άχνισε κάτι ζεστό ξαφνικά στην αυλή του σχολείου μας. Ήταν ένα μεγάλο καζάνι και μέσα είχε συσσίτιο για τα παιδιά. Γύρισα στο σπίτι περήφανη, κρατώντας με προσοχή ένα τενεκεδάκι γεμάτο σούπα πηχτή. «Γιατί δεν την έτρωγες στο σχολείο, καρδούλα μου;» λαχτάρισε η μάνα μου. «Αν σου χυνόταν στο δρόμο;» «Θα φάτε λίγη σούπα κι εσείς, αλλιώς δεν τρώω καθόλου», δήλωσα ορθά κοφτά. «Το ίδιο κι εγώ», φώναξε ο Μάνος, ο αδερφός μου. Κι έτσι γινόταν από κείνη τη μέρα σε κάθε συσσίτιο που κουβαλούσαμε οι δυο μας από το σχολείο. Η σούπα ερχόταν τακτικά, πάντα η ίδια, άνοστη και πηχτή.

Ώσπου μια μέρα, μας μοίρασαν κάτι ξεχωριστό. Μπήκαμε στη γραμμή και μας έβαλαν στα τενεκεδάκια κάτι σα μέλι, αλλά σκούρο κοκκινωπό. «Γλυκόζη» το είπαν. Βουτούσαν τα παιδιά το δάχτυλο στη γλυκόζη, το έγλειφαν με απόλαυση και γελούσαν ευτυχισμένα, πειράζονταν μεταξύ τους. Ένα μεσημέρι, γυρίζοντας ο αδερφός μου από το σχολείο, δεν ήθελε να βάλει μπουκιά στο στόμα του – ούτε από τη σούπα ούτε από τη γλυκόζη. Ταραγμένος φαινόταν, έτοιμος να βάλει τα κλάματα. «Τι συμβαίνει παιδί μου;» ανησύχησε η μαμά. Εκείνος δεν έβγαζε λέξη. Κι όσο δε μιλούσε, τόσο επέμενε η μάνα μου να μάθει, τόσο μεγάλωνε και η δική μας η περιέργεια. Με τα πολλά, αποφάσισε τελικά να μιλήσει. Κι αυτό που μας είπε γράφτηκε στη μνήμη μου ανεξίτηλα.
Στην αυλή για το συσσίτιο βρισκόταν με της τάξης του τα παιδιά. «Σκαρώνουμε κάτι;» άκουσε έναν από τους συμμαθητές του – «πειραχτήρης» ήταν το παρατσούκλι του – να ψιθυρίζει στον διπλανό, μόλις πήρε τη γλυκόζη στο τενεκεδάκι του. Ο άλλος έγνεψε «ναι». Τότε ο πειραχτήρης κάτι του είπε στ’ αυτί, κρυφογέλασαν οι δυο τους πονηρά κι εξαφανίστηκαν στη στιγμή. Σε λίγο χτύπησε το κουδούνι να μπούνε στην τάξη. Πρώτα έμπαιναν τα κορίτσια. Ύστερα τ’ αγόρια.

Οἱ καλές πράξεις δέν μᾶς σώζουν;

 

            Εναι λυπηρό. μως σήμερα πάρχουν χριστιανοί, πού πλά δέν γνωρίζουν τί σημαίνει νά πιστεύεις στό Χριστό, λλά καί χουν μία ντελς συγκεχυμένη ντίληψη γιά τήν πίστη στόν να καί μοναδικό Σωτήρα καί Θεό, τόν Χριστό.
Λένε:
- Γιατί σες οἱ ρθόδοξοι πιμένετε τι χετε τήν ποκλειστικότητα τῆς ληθείας;
- Γιατί τάχα, μόνο οἱ ρθόδοξοι θά σωθοῦν;
- νάμεσά μας πάρχουν τόσοι καλοί νθρωποι! Καί Μωαμεθανοί, καί Βουδδιστές, καί χριστιανοί λλων μολογιν, κόμη καί θεοι.
-Στέκει νά θέλεις νά τούς στείλεις λους αὐτούς στήν κόλαση;
* * *
Μία τέτοια σκέψη, φαίνεται να εἶναι καί σωστή· καί τετραγωνικά λογική. Εἶναι μως;

ς τό ξηγήσωμε μέ λόγια πλ. Γιατί, πάνω σέ να τέτοιο σοβαρό θέμα δέν πρέπει νά χωμε συγκεχυμένες δέες. Λοιπόν. Σημασία δέν χει, τί λέει καθένας, λλά τί λέει Χριστός καί κκλησία.

Χριστιανοί! Προσέξτε! Κάνετε ραες σκέψεις καί συλλογισμούς! λλά χωρίς νά ξέρετε, τί εἶναι σωτηρία· γιατί εἶναι παραίτητη σωτηρία· καί γιατί μόνη δός πρός τόν Θεό καί τήν σωτηρία εἶναι Χριστός· μόνο Χριστός!

Σωτηρία εἶναι νωση τοῦ νθρώπου μέ τόν Θεό· ποκατάσταση πικοινωνίας μαζί Του. σωτηρία εἶναι κάτι πού μάς νδιαφέρει λους. λους τούς λαούς· λους τούς νθρώπους· νάρετους καί μαρτωλούς! Πατριάρχης ακώβ μιλώντας γιά τόν αυτό του, λέγει: «θά κατεβῶ στό παιδί μου στόν δη». Το λέγει γιατί τότε, πρίν λθει Χριστός, λοι, μαρτωλοί καί δίκαιοι, μετά τό πίγειο ταξίδι τους, κατέληγαν στόν δη. Τόσο λίγη ξία εἶχαν τότε τά «καλά» τους ργα! Μόνα τους χωρίς τήν χάρη πού παίρνουμε, πό τό βάπτισμα καί πό τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ.

Γι᾿ ατό, ταν κάποτε ο ουδαοι ρώτησαν τόν Χριστό: «τί πρέπει νά κάνουμε, γιά νά κτελομε τά ργα το Θεο»; Καί Χριστός τούς πάντησε: «Το μεγαλύτερο ργο το Θεο εναι νά πιστεύετε σέ κενον, πού Θεός Πατέρας μς στειλε» (ω. 6, 28-29). Δηλαδή:

μόνη γγύηση, μοναδική δός γιά τήν σωτηρία εἶναι σωστή πίστη σέ κενον, πού Θεός στειλε στόν κόσμο δηλαδή, τόν Υἱόντόν Χριστό.
Δέν ρκε λοιπόν, νά εἴμαστε «καλοί» νθρωποι. Καί ν νθρωποι μεγάλοι καί φωτισμένοι, κατέβαιναν τότε στόν δη, πῶς εἶναι δυνατό σύ, νά θέλεις νά σωθῆς χωρίς πίστη καί πικοινωνία μέ τόν Χριστό; Και πώς τολμᾶς καί ψάχνεις νά βρεῖς, ν καί οἱ μουσουλμάνοι θά σωθοῦν; πειδή πλά σοῦ φαίνονται «καλοί»; Χωρίς ποτέ, νά χουν πιστεύσει στόν να καί Μοναδικό Σωτήρα καί Λυτρωτή;
* * *
ς κάμουμε, λοιπόν, φροντίδα μας νά γαπήσουμε τόν Χριστό. Γιατί σωτηρία χωρίς Αὐτόν, μόνο χάρη σέ μερικές «καλές» πράξεις, Δεν γίνεται.
(πιστολή238)
(Πηγή: hristospanagia3.blogspot.gr)
www.alopsis.gr // serafeimtousarof