Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012

Οι γερμανικές εκτελέσεις

Πηγή:
Του Σαράντου Καργάκου
Ιστορικού - Συγγραφέως

Απέφευγα για λόγους προσωπικής ευαισθησίας (έχουμε κι εμείς βέβαια τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μας!) ν' αναφερθώ στο περιβόητο θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων. Ήμουν εξήμισυ ετών όταν ανήμερα σχεδόν του Αγίου Νικολάου του 1943 οι Γερμανοί πηγαίνανε για σκοτωμό τ' αδέρφια του πατέρα μου. Η μάνα μου λέει πως με κρατούσε από το χέρι. Πέρασε το αυτοκίνητο με τους μελλοθάνατους από μπροστά μας, ο μικρός θείος μου που ήταν δεν ήταν 30 ετών, σήκωσε το χέρι και μας χαιρέτισε μ' ένα πικρό χαμόγελο.

Και μετά το αυτοκίνητο χάθηκε σε κάποια στροφή. Τότε για πρώτη φορά άκουσα κι έμαθα τη λέξη εκτέλεση. Κι η λέξη έμεινε άσβηστη στη συνείδησή μου, γιατί έκτοτε είχαμε κι άλλες, κι άλλες πολλές ακόμη εκτελέσεις. Έφευγαν από κοντά μας αγαπημένα πρόσωπα κι ο κόσμος έλεγε: «Τα πήγαν για εκτέλεση»!

Κάποτε τα δεινά έληξαν και στον τόπο εγκαθιδρύθηκε μια κουτσή και στραβή τάξη. Η οικογένειά μου περνούσε δύσκολες ώρες αφόρητης φτώχειας. Η Κατοχή μάς είχε εξουθενώσει. Κάποιοι δικηγόροι ξεκίνησαν έναν αγώνα για αποζημιώσεις. Μάζευαν υπογραφές από συγγενείς θυμάτων. Υπόσχονταν -αν θυμάμαι καλά- δύο χιλιάδες το «κεφάλι». Πήγαν και στον πατέρα μου να υπογράψει, μα ο φτωχούλης αρνήθηκε με βδελυγμία. «Δεν κοστολογούνται τα κεφάλια των αδελφών μου», είπε. Κι ένιωσε πως ανταπέδιδε με τη φράση αυτή την καλύτερη τιμωρία στην επηρμένη μεταπολεμική Γερμανία, τη Γερμανία του οικονομικού θαύματος, που στηρίχθηκε στην ξένη εργασία και στην αφειδώς παρεχόμενη αμερικανική βοήθεια.

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Δέκα αλλαγές για εισαγωγή στα ΑΕΙ

Πηγή:http://basiosa.wordpress.com/

“Ανακοινώθηκε το νέο σύστημα πρόσβασης, το οποίο θα εφαρμοστεί τη σχολική χρονιά 2014 -2015
Η ύλη θα καθορίζεται θεματικά και όχι όπως τώρα με βάση τις σελίδες του βιβλίου.
Πανελλαδικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου σε λιγότερα μαθήματα, καθοριστικό ρόλο των ΑΕΙ στον ορισμό των μαθημάτων και της βαρύτητάς τους, οργάνωση τράπεζας θεμάτων, ελεύθερη πρόσβαση σε ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης περιλαμβάνει η συναινετική πρόταση της διακομματικής επιτροπής για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ. Ουσιαστικά, η πρόταση είναι συγκερασμός του πορίσματος της επιτροπής του πρώην προέδρου του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη (οι εργασίες άρχισαν επί υπουργίας Αρη Σπηλιωτόπουλου) και της δομής του Νέου Λυκείου, που διαμορφώθηκε από τη νυν ηγεσία του υπουργείου. Τις εξετάσεις θα οργανώνει ανεξάρτητος οργανισμός.

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Λόγος του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στην Υπαπαντή του Ιησού Χριστού

Πηγή:http://thriskeftika.blogspot.com/

TOY EN ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Λόγος εις την Υπαπαντήν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και εις την Θεοτόκον και εις τον Συμεών
Δεν φορεί μόνο σάρκα ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, αλλά και περιτέμνεται σύμφωνα με τον Μωσαϊκό νόμο, για να μην έχη πρόφασι η απιστία των Ιουδαίων. Γιατί έρχεται προς τον νόμο για χάρι του ίδιου του νόμου, για να ελευθερώση τους μαθητές του μέσω της πίστεως που βασιζόταν στον νόμο. Και παίρνει σάρκα και περιτέμνεται κι αυτός μαζί με τους Ιουδαίους. Πήρε το ίδιο με αυτούς σώμα, πήρε και την ίδια περιτομή...
Έκανε α­ναντίρρητη την συγγένειά Του με αυτούς, ώστε να μη τον αρνη­θούν, Αυτόν, ο οποίος ήταν ο Χριστός που έρχεται από την γενιά του Δαυίδ, και που αυτοί προσδοκούσαν. Έδειξε το γνώρισμα της συγγενείας Του με αυτούς. Γιατί, αν ακόμη και μετά την περιτομή Του έλεγαν «δεν ξέρουμε από πού είναι»[1], εάν δεν είχε περιτμηθή κατά σάρκα, η άρνησίς τους θα είχε κάποια εύλογη πρόφασι.

Για τον δανεισμό

Πηγή:http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/

Πλούταρχος:  «Ὁ δανεισμὸς εἶναι πράξη ὑπέρτατης ἀφροσύνης καὶ μαλθακότητας»! Τὸ εἶπε ὁ Πλούταρχος τὸν 1ο μ.Χ. αἰώνα καὶ νὰ ποὺ ἔφθασε ἡ στιγμὴ νὰ ἐκτιμηθοῦν οἱ λόγοι του...

«Ἔχεις; Μὴ δανείζεσαι γιατί δὲν σοὺ λείπουν. Δὲν ἔχεις; Μὴ δανείζεσαι γιατί δὲν θὰ ξεπληρώσεις τὸ χρέος σου», προβλέπει ὁ μεγάλος συγγραφέας τῆς ἀρχαιότητας καὶ ἂς βγεῖ κάποιος νὰ ἀντιπαραθέσει, ὅτι δὲν ἔχει δίκιο...Δυσάρεστα ἐπίκαιρο εἶναι τὸ ἔργο τοῦ «Περὶ τοῦ μὴ δεῖν δανείζεσθαι» (ἀπὸ τὰ Ἠθικά), ποὺ κυκλοφορεῖ σὲ νέα ἔκδοση ἀπὸ τὴ «Νεφέλη» μὲ τὸν τίτλο «Οἱ συμφορὲς τοῦ δανεισμοῦ». Γιατί πράγματι, τὶς συμφορὲς ποὺ συσσωρεύονται στὸν ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος καταφεύγει στὸ δανεισμὸ ἀπαριθμεῖ μὲ τρόπο καυστικό, αὐστηρὸ καὶ καίριο ὁ Πλούταρχος σ΄αὐτὸ τὸ μικρὸ κείμενο, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ διαβαστεῖ σήμερα ἁπλῶς «ἐγκυκλοπαιδικά», ἀφοῦ οἱ παραλληλίες μὲ τὰ σύγχρονα τεκταινόμενα παραφυλοῦν σὲ κάθε στίχο.
«Οἱ ὀφειλέτες εἶναι δοῦλοι ὅλων τῶν δανειστῶν τους. Εἶναι δοῦλοι δούλων ἀναιδῶν καὶ βάρβαρων καὶ βάναυσων». Καὶ οἱ δανειστὲς «Μετατρέπουν τὴν ἀγορὰ σὲ κολαστήριο γιὰ τοὺς δύσμοιρους ὀφειλέτες, σὰν ὄρνεα τοὺς κατακρεουργοῦν καὶ...