Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

Η κρίσιμη ικανότητα της μάθησης




[...] Η ετοιμότητα ενός παιδιού για το σχολείο εξαρτάται από την πιό ουσιώδη απ' όλες τις γνώσεις, από το πώς μαθαίνουμε.
Η αναφορά καταγράφει τα επτά συστατικά - κλειδιά αυτής της κρίσιμης ικανότητας - τα οποία φυσικά άπτονται όλα της συναισθηματικής νοημοσύνης.

1. Εμπιστοσύνη. Μιά αίσθηση ελέγχου και κυριαρχίας του ατόμου πάνω στο σώμα του, στην συμπεριφορά του, στις κοινωνικές του συναλλαγές. Η αίσθηση του παιδιού ότι έχει πολλές πιθανότητες να πετύχει σε ό,τι αναλαμβάνει, καθώς και ότι οι μεγάλοι θα είναι κοντά του για να το βοηθήσουν.
2. Περιέργεια. Η αίσθηση του παιδιού ότι η ανακάλυψη και η εξερεύνηση είναι θετικές και προσφέρουν ικανοποίηση.
3. Πρόθεση. Η επιθυμία και η ικανότητα του παιδιού να επηρεάζει και να δρά πρός αυτήν την κατεύθυνση με σταθερότητα. Αυτό συνδέεται με μια αίσθηση επιδεξιότητας και αποτελεσματικότητας.
4. Aυτοέλεγχος. Η ικανότητα του παιδιού να συντονίζει και να ελέγχει τις κινήσεις του με τρόπους κατάλληλους πρός την ηλικία. Μια αίσθηση εσωτερικού ελέγχου.
5. Αρμονικότητα. Η ικανότητα του παιδιού να σχετίζεται με τους άλλους στη βάση της αλληλοκατανόησης και συννενόησης.
6. Ικανότητα επικοινωνίας. Η επιθυμία και η ικανότητα του παιδιού να ανταλλάσσει, με τρόπο λεκτικό κυρίως, ιδέες συναισθήματα και έννοιες με τους άλλους. Αυτό συνδέεται με μια έννοια εμπιστοσύνης πρός τους άλλους και άντλησης ικανοποίησης από τη συναναστροφή με τους άλλους, συμπεριλαμβανομένων και των ενηλίκων.
7. Συνεργασιμότητα. Η ικανότητα του παιδιού να ισορροπεί τις ανάγκες του με τις ανάγκες των άλλων σε μια ομαδική δραστηριότητα.

Το κατά πόσο ένα παιδί έρχεται στο νηπιαγωγείο την πρώτη μέρα διαθέτοντας αυτές τις ικανότητες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο οι γονείς του - και οι κοινωνικοί λειτουργοί στον παιδικό σταθμό - του παρείχαν την απαιτούμενη φροντίδα που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε " πλεονέκτημα του συναισθήματος", κάτι ανάλογο με το πλεονέκτημα της εκκίνησης για έναν αθλητή. [...]

από το βιβλίο " H συναισθηματική νοημοσύνη "
του Daniel Goleman




Υάκινθος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου