Σημείωση:
Με αυτό το ερώτημα ξεκινάει η παρουσίαση μίας σειράς άρθρων που
δημοσιεύουμε τα οποία αφορούν την προσέγγιση ανάλυσης αυτού του τόσο
σημαντικού θέματος της Ιστορίας μας υπό την μορφή σχολίων και την πλήρη
επιμέλεια ενός ερευνητή φίλου του ιστολογίου μας, ο οποίος προσπαθεί να
ρίξει φως στην υπόθεση και να δημιουργήσει και τα ανάλογα ερωτήματα προς
συζήτηση και διερεύνηση.
Υπό τον όρο "Φοίνικας" εννοώ κατ' αρχήν δυο πράγματα (που είναι αδύνατον να εννοηθούν, τα εξηγώ τώρα).
Α) Ότι στην Επανάσταση υπήρξαν σύμβολα των οργανωτών-κεντρικών πρωταγωνιστών όπως το πουλί που αναγεννάται από τις στάχτες του, η τρίχρωμη σημαία (μαύρο-άσπρο-κόκκινο), η νεκροκεφαλή με τα κόκκαλα, η επιγραφή "Εν Τούτω Νίκα"
Β) Ότι τα σύμβολα αυτά που ακυρώθηκαν και διώχθηκαν από την Α Εθνοσυνέλευση, τα σύμβολα που σκόπιμα υποβαθμίστηκαν, η απεκρύβησαν από την ιστορία, σε συνδυασμό με τις αφηγήσεις του Ξάνθου, χρησίμευσαν στο να στηθεί και ένας μύθος γύρω από το "ποιος και γατί επαναστάτησε".
Πρώτο γενικό συμπέρασμα: πρέπει να δούμε την σύγκρουση γύρω από τα πρόσωπα και τα πιστεύω τους, ώστε να κατανοήσουμε τι έγινε και τι δεν μπόρεσε να γίνει το 21. Δεν έχω πλήρη αποκρυπτογράφηση των συμβόλων, όμως οι ομάδες και οι στόχοι τους είναι σαφείς.
Από την μια έχουμε Μεθ. Ανθρακίτη, Κοσμά Αιτωλό, Νικηφόρο Θεοτόκη, Ευγένιο Βούλγαρη, Ν. Παπαδόπουλο, Κ. Υψηλάντη και υιούς, Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο (φιραρή), Κ. Μουρούζη, Ζωσιμάδες, Καπλάνηδες, Βαρδαλάχο, Βαρβάκη, Γαζή, Καποδίστρια, από την άλλη έχουμε Αδ. Κοραή, Ν. Πίκκολο, Χ. Παμπλέκη, Ι. Μοισιόδακα, Σκ. Καλλιμάχη, Αλέξ. Σούτσο, Θ. Νέγρη, Μαυροκορδάτο (τον γνωστό), Ι. Καρατζά, Τρικούπη, Φαρμακίδη, Πολυχρονιάδη, Πολυζωίδη. Κάποιοι δεν ανήκουν με απόλυτη σαφήνεια σε μια ομάδα, φυσικά υπάρχουν πολλοί περισσότεροι εκατέρωθεν.
Το 21 δημιουργείται από την πρώτη ομάδα, η δεύτερη προσπαθεί να εκτρέψει τον στόχο προς την δική της πλευρά. Υπάρχει όμως προϊστορία (1750-1814), τόσο πρακτική, όσο και θεωρητική, ενώ τα ζητήματα αυτά σχετίζονται με τις εξελίξεις στην Γαλλία και στην Βρετανία. Εδώ κολλάει και η άποψη περί "έθνους" που λέγαμε αλλού, αφού πάνω στο "έθνος" που επαναστατεί, θα στηθεί το ανάλογο κράτος.
Με
δυο λόγια: το 21 επιχειρείται να δημιουργηθεί ένα διεθνικό κράτος με
κέντρο την Κωνσταντινούπολη, στην θέση του δημιουργείται ένα εθνικό με
κέντρο την Αθήνα που αμέσως αποκόβει τους δεσμούς του με την
Κωνσταντινούπολη και δημιουργεί ατελείς δεσμούς με τον αρχαίο πολιτισμό.
Η διαφορά είναι πέρα από προφανής, αν και πολλοί ίσως να δυσκολεύονται
στην κατανόηση, αφού μεγάλωσαν σε ένα κοσμικό (λίγο ή πολύ) εθνικό
κράτος που μιλά για επικρατούσα θρησκεία, της οποίας κεφαλή ήταν ο
μονάρχης.
Τώρα, αν ρωτήσει κάποιος περισσότερο για τα σύμβολα, να πω ότι ο Τζώρτζ Μπους και ο Αλ. Υψηλάντης ανήκαν στην ίδια μυστική οργάνωση (scull & bones), ενώ οι διοργανωτές των Ολυμπιακών του Λονδίνου ταυτίζονται με τον Υψηλάντη και τον Καποδίστρια (phoenix). Και επειδή αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει, να εξηγήσω ότι το χρησιμοποίησα ως παράδειγμα για να φανεί ότι στην μάχη που διεξάγεται, υπάρχει συνειδητή ή ασυνείδητη φαινομενική ταύτιση, αφού οι δυο δυνάμεις δείχνουν ότι μάχονται για το ίδιο θέμα και οι εκατέρωθεν στρατολογημένοι, είτε επειδή γνωρίζουν είτε επειδή αγνοούν, χρησιμοποιούν τα ίδια σύμβολα. π.χ. ο φοίνικας επέζησε και εμφανίστηκε επί Όθωνα, στο Εθνικό Συμβούλιο των Κορυσχάδων το 1944, στον Στυλιανό Παττακό του 1967, στον Χρήστο Παππά του 2012, προφανώς και αλλού. Στην πορεία προς το 1821 το βρίσκουμε ήδη το 1750 τυπωμένο σε βιβλία. Νέο μπέρδεμα.
Τώρα, αν ρωτήσει κάποιος περισσότερο για τα σύμβολα, να πω ότι ο Τζώρτζ Μπους και ο Αλ. Υψηλάντης ανήκαν στην ίδια μυστική οργάνωση (scull & bones), ενώ οι διοργανωτές των Ολυμπιακών του Λονδίνου ταυτίζονται με τον Υψηλάντη και τον Καποδίστρια (phoenix). Και επειδή αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει, να εξηγήσω ότι το χρησιμοποίησα ως παράδειγμα για να φανεί ότι στην μάχη που διεξάγεται, υπάρχει συνειδητή ή ασυνείδητη φαινομενική ταύτιση, αφού οι δυο δυνάμεις δείχνουν ότι μάχονται για το ίδιο θέμα και οι εκατέρωθεν στρατολογημένοι, είτε επειδή γνωρίζουν είτε επειδή αγνοούν, χρησιμοποιούν τα ίδια σύμβολα. π.χ. ο φοίνικας επέζησε και εμφανίστηκε επί Όθωνα, στο Εθνικό Συμβούλιο των Κορυσχάδων το 1944, στον Στυλιανό Παττακό του 1967, στον Χρήστο Παππά του 2012, προφανώς και αλλού. Στην πορεία προς το 1821 το βρίσκουμε ήδη το 1750 τυπωμένο σε βιβλία. Νέο μπέρδεμα.
ΛΑΜΠΗΣ
Όλα τα άρθρα συγκεντρωμένα μπορείτε να τα διαβάσετε στην συνέχεια:
1821: Πόθεν πηγάζει το μένος εναντίον της Επανάστασης του Φοίνικα; Μέρος Α'
1821: Πόθεν πηγάζει το μένος εναντίον της Επανάστασης του Φοίνικα; Μέρος Β'
1821: Πόθεν πηγάζει το μένος εναντίον της Επανάστασης του Φοίνικα; Μέρος Γ'
1821: Πόθεν πηγάζει το μένος εναντίον της Επανάστασης του Φοίνικα; Μέρος Δ'
1821: Πόθεν πηγάζει το μένος εναντίον της Επανάστασης του Φοίνικα; Μέρος Ε'
Αυτόχθονες Έλληνες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου